آموزش افزایش فروش
افزایش فروش چگونه امکان پذیر است ؟ یا چگونه فروش را سریع افزایش دهیم ؟
اینها دو سوال تکراری مدیران فروش سازمانهاست.
اگر شما فروشندهاید یا با عملیات فروش سروکار دارید، بهاین سوال پاسخ دهید : آیا میشود در عرض یک هفته با افزایش فروش سازمان با افزایش میزان پورسانت فروش خود روبرو شویم و حتی در پایان هفته به مرخصی تشویقی بروید ؟
جواب : بله . شما با انجام 5 عمل میتوانید میزان فروش را افزایش و به چیزهایی که اشاره نمودیم، دستیابید. باید برخی موارد را در کار و رفتار خود تغییر دهید تا نتایج کارتان به میزان زیادی تغییر نماید. به قول یک بزرگی که میگوید : با انجام کارهای روتین نمیتوانید به نتایج متفاوتی دستیابید.
یک سیستم پیگیری خوب
نتایج تحقیقاتی در حوزه تبلیغات نشان داده است که بیش از 50% خریداران بعد از گذشت 3 ماه از مواجهشدن با یک تبلیغ، به خرید آن مبادرت نمودهاند.
اگر بخواهید با اولین تبلیغ، به فروش دست پیدا نمایید، حتما باید یک سیستم جامع و قوی برای پیگیری فرایند فروش سازمانتان داشته باشید، تا تضمینی برای جمعآوری اطلاعات و تعین مسیر حرکتهای آتی وجود داشته باشد. با پیگری مناسب ، افزایش فروش رخ خواهد داد.اموزش افزایش فروش
یک سیستم معرفی
هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان راضی نیست. سیستم پاداشی برای مشتریانی که دیگران را به شما معرفی مینمایند، در نظر گیرید. این بازار برد-برد است. شما کمتر هزینه تبلیغات مینمایید و مشتریان نیز درآمدی کسب مینمایند. چه کسی از جایزه بدش میآید ؟ با داشتن یک سیستم پاداش مناسب ، افزایش فروش اتفاق خواهد افتاد.
تولید مشتریان راغب
آیا برای تولید مشتریان راغب (لیدز ) Lead خود به دیگران متکی هستید ؟ اگر بله، باید بدانید که بازی در حال تغییر است، شما باید یاد بگیرید که چگونه مشتریان راغب جدید برای کسبوکار خود تولید نمایید. معمولا سازمانی که برای دیگر سازمانها ، مشتری راغب تولید میکنند ، حقالزحمههای بالایی دریافت مینمایند، اما در آخر این سازمان شماست که میداند که دقیقا چه مشتری راغبی باید داشته باشید . افزایش مشتری راغب به افزایش فروش خواهد انجامید.
اهداف مشخص
آیا میدانید چرا هیچوقت پرداخت قبوض را فراموش نمیکنید ؟ زیرا که در زمان مشخص به در منزل میآیند ، متناسب با مصرف شما هستند و درصورتیکه فراموش نمایید ، عواقب فوری آن مشخص میگردد، درنتیجه بعد از یکبار که با مشکلات عدم توجه به قبض مواجه شدید، هرگز پرداخت آن را فراموش نمینمایید . این همان داشتن یک هدف مشخص است. هدف و ارزیابی میزان دستیابی به آن همواره موجب اتحاد و تمرکز بر نتایج خواهد بود.
پیشبرد فروش چیست ؟
اموزش افزایش فروش
احتمالا اگر اکنون وارد بازار شوید ملاحظه می کنید که برخی از مغازه ها انواع و اقسام تخفیفات بر روی محصولاتشان قرار داده اند . حتی ممکن است ببینید که یک فروشنده بر روی یک برند بیش از بقیه تاکید می کند . این ها نمونه های کاملی از پیشبرد فروش در عمل هستند .
پیشبرد فروش نوعی تکنیک بازاریابی کششی و مجموعه ای از فعالیت های کوتاه مدت است برای اینکه مخاطبان جذب محصول شما شوند . این کار برای محصول و برند شما ارزش محسوس ایجاد می کند و آگاهی از برند شما را افزایش می دهد .
اگر محصول جدیدی وارد بازار کرده اید و یا محصولی که در بازار دارید توجه زیادی جلب نکرده می توانید به کمک این روش محصولاتتان را در میان مخاطبانتان ترویج کنید .
شما می توانید از تکنیک های متنوعی مانند تخفیف دادن یا تکنیک “یکی بخر ، دو تا ببر” و … با هدف جذب مشتری جدید ،حفظ مشتریان قبلی و مقابله با رقبا بهره ببرید . برندها همچنین می توانند واسطه ها و توزیع کنندگان کانال خود را ترغیب کنند تا محصولات بیشتری از آن ها بخرند و فروش محصولات آن ها به مشتریان را افزایش دهند .
بر مشتریان خود بیفزایید
اولین و مهمترین راه برای افزایش درآمد، فروش بیشتر است و البته راهی برای رسیدن به این منظور است.اموزش افزایش فروش
به مشتریان موجود بیشتر و با تکرار فزونتر بفروشید
علاوه بر زیاد کردن شمار مشتریان، میتوانید به مشتریان فعلی خود، بیشتر بفروشید.
هزینههای جلب مشتری میتواند بسیار سنگین باشد.
وقتی مشتری بهخصوصی را جلب میکنید، دنبال راههایی باشید که او از شما بیشتر خرید کند.
علاوه بر افزایش فروش، این فروش سودمندی بیشتری هم نصیب شما میکند.
علاوه بر اضافه کردن به تعداد دفعاتی که یک خریدار از شما خرید میکند، میتوانید به مشتریان خود کالاهای جدید نیز بفروشید.
افزایش درآمد ناشی از مشتری موجود، روش دیگری برای رسیدن به فروش بیشتر است.
حجم فروشها بیفزایید
راه دیگری برای افزودن به فروش خود از هر مشتری، این است که بر میزان خرید او بیفزایید.
اگر تولیدکنندهی شمع که قبلا به او اشاره کردیم بتواند کاری کند که هر خریدار بر میزان خریدهایش بیفزاید، فروش کلی خود را بالا میبرد.
قیمت کالاها و خدمات خود را افزایش دهید
شاید سادهترین راه کسب درآمد بیشتر، بالابردن قیمت محصولات و خدماتی است که تولید میکنید.اموزش افزایش فروش
سوال اینجاست: چگونه میتوانید مشتریان خود را راضی کنید که به قیمت بالاتری از شما خرید کنند؟
جواب سادهای دارد: باید کاری کنید که مشتری ارزش بیشتری برای کالای شما قائل شود. توجه داشته باشید که رقابت، قیمتهای شما را دیکته میکند. باید کاری کنید که میان کالاها و خدمات تولیدی شما و کالاها و خدمات تولیدی دیگران، تفاوتهایی در نزد مشتری ایجاد شود. برای رسیدن به این مهم، میتوانید بستهبندی خود را بهتر کنید و یا بر کنترل کیفی کالاهای خود بیفزایید. و… شما در این زمینه چه تجربههایی دارید؟
بر سودمندی فروشهای خود بیفزایید
اموزش افزایش فروش
تا اینجا دربارۀ چهار روشی بحث کردیم که میتوانید بر میزان مداخل فروش خود بیفزایید. اما نکته مهم برای هر تجارت در هر موسسه اقتصادی، جریان نقدینگی آن موسسه است. هر موسسهای باید تلاش کند که بر سود خود بیفزاید. علاوه بر افزایش فروش ناخالص، میتوایند بر حاشیۀ سود خود هم بیفزایید.
برای رسیدن به این منظور، باید بر فروش خالص خود اضافه کنید.
سودمندی هر یک از مشتریان خود را بررسی کنید.
ممکن است به این نتیجه برسید که:
هر مشتری به اندازهی متفاوتی از بقیه به شما سود میرساند.
بعضی از مشتریان خواهان خدمات پس از فروش بیشتری هستند.
بعضی دیگر با توجه به سابقهشان امکان پس دادن محصول خریداریشده را دارند.
حجم متوسط خرید، مشتریان را تفاوت میکند.
به همین شکل، بعضی از مشتریان کالاهای گرانقیمتتری خریداری میکنند.
هر یک از این تغییرها روی سوددهی هر فروش تاثیر میگذارند.
در ضمن، سوددهی هر محصول و کالاهای خود را مشخص سازید.
اگر بیش از یک محصول را تحویل بازار میدهید، متوجه میشوید که بعضی از آنها در مقایسه
با سایرین سود بیشتری عاید شما میکنند.
شاید باتوجه به قیمتهای جاری، حاشیهی سود آنها بیشتر است.
اگر به کالاهایی که بیشترین سودمندی را برای شما دارند توجه کنید و روی آنها فعالتر شوید، بر میزان سود خود میفزایید.
داشتن این اطلاعات به شما کمک میکند تا بر میزان سود خود بیفزایید و در آمد بیشتری کسب کند.
هزینههای فروش را کاهش دهید
برای رسیدن به سلامتی بیشتر در فعالیتهای اقتصادی، باید کاری کنید که مشتریان خود را با هزینهی کمتری دستوپا کنید.
آیا مشتریان خود را میشناسید؟
آیا میدانید چگونه میتوانید آنها را با هزینههای کمتری جلب خود کنید؟
فرآیندهای فروش خود را بررسی کنید.
آیا مستقیما فروش میکنید یا از طریق توزیعکنندگان این کار را انجام میدهید؟
اگر کمیسیون میپردازید، آیا رقم آن مطلوب است؟ به عبارت دیگر، آیا حق العملی که میپردازید به اندازۀ کافی بالا هست که فروشندگان خوبی را جذب شما کند؟
آیا هزینههای حقالعمل شما به اندازه کافی کم هست که بتوانید بر اساس آن عمل کنید؟
آیا روشی برای اندازه گیری هزینههای فروش خود دارید؟
میتوانید در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورید و هزینههای فروش خود را بهینه کنید.
نوابغفروش (آموزش فروش حرفهای)و اموزش افزایش فروش
سوالهای کابردی:
۱ـ چه بهبودی در محصولات خود میتوانید ایجاد کنید تا جذابتر شوند و راحتتر فروخته شوند؟
۲ـ چگونه میتوانید به کمک استفاده از راهکارهای بازاریابی، فروش خود را تغییر بدهید و به فروش بیشتری برسید؟
۳ـ چه محصولات و خدمات جدیدی را میتوانید برای فروش عرضه کنید؟
۴ـ چگونه میتوانید حجم متوسط هر فروش را افزایش دهید؟
۵ـ چهکاری میتوانید انجام دهید که مشتریان شما بپذیرند به قیمت بالاتری کالاهای شما را خریداری کنند؟
۶ـ باتوجه به علم و اطلاعاتی که از این مقاله بدست آوردید، چه اقداماتی را بلافاصله انجام خواهید داد؟